ترفند ها

7 راه شستن عروسک خرس پولیشی با ماشین لباسشویی و دست

شستن عروسک پولیشی

شست و شوی عروسک پولیشی برای سلامت کودکان و عدم ایجاد آلرژی بسیار مهم است. در این مقاله به 5 راه آسان شستن عروسک پولیشی در انواع کوچک و بزرگ، عروسک های خزدار و حتی عروسک های موزیکال در ماشین لباسشویی و همین طور لکه زدایی دستی می‌پردازیم.


بر روی لیست زیر کلیک کنید:

  1. شستن عروسک خرس پرشده با الیاف پلی استر هالو (مرسوم ترین)
  2. شستن عروسک پولیشی زیپ‌دار در ماشین لباسشویی
  3. شستن عروسک خزدار در ماشین لباسشویی
  4. لکه گیری و لکه زدایی عروسک پولیشی
  5. شستن عروسک پولیشی پر شده با فوم یا پشم
  6. شست و شوی دستی عروسک پولیشی
  7. شستن عروسک موزیکال

 


 

شستن عروسک خرس پرشده با الیاف پلی استر هالو (مرسوم ترین عروسک بازار)

بیشتر عروسک های پولیشی و عروسک های خرس از الیاف پلی استر پر شده اند که قابل شست و شو بوده و به روش زیر شسته می شوند. در تصویر زیر الیاف پلی استر را مشاهده می کنید اگر عروسک شما از این الیاف پر شده از این روش استفاده کنید.

الیاف پلی استر ارتجاعی
الیاف پلی استر ارتجاعی
شستن عروسک پر شده با پلی استر با ماشین: ابتدا عروسک را داخل کیسه پارچه ای قرار دهید سپس داخل ماشین بگذارید و از آب مایل به سرد استفاده نمایید و به هیچ عنواع از مواد شوینده قوی و خشک کن ماشین لباسشویی استفاده نکنید و بگذارید در جریان هوا خشک شود . اگر این موارد را رعایت کنید عروسک شما مثل روز اول نو می ماند.

شستن عروسک پر شده با پلی استر در حمام: اگر عروسک شما بزرگ است می توانید داخل حمام ببرید و با کف و ابر بشویید فقط از مواد قوی استفاده نکنید و آب ولرم و مایل به سرد باشد.

ویدیو شستن عروسک پر شده با الیاف پلی استر:

شستن پوسته عروسک: تمام عروسک های خرس در پشتشان یک دوخت وجود دارد که از بیرون دوخته شده و شما می توانید آن را بشکافید و فقط پوست را با آب مایل به سرد در ماشین بشویید.

تبریک و سپاس از این که به سلامت فرزندتان اهمیت می دهید. ( آرام تویز )


 

شستن عروسک پولیشی زیپ‌دار در ماشین لباسشویی

عروسک های پولیشی اصولا با مواد مختلفی پر می‌شوند از جمله پلی استر، پشم، پنبه، فوم و … که بهترین راه برای شست و شو عروسکُ، خالی کردن داخل عروسک است و شستن پوسته پولیشی آن به تنهایی است. اما اگر عروسک پولیشی شما زیپ ندارد و یا حوصله خالی کردن عروسک را ندارید به لیست بالا مراجعه کنید و روش دیگری را انتخاب کنید. (در صورتی که خرس عروسکی بزرگ پشمالو زیپ دار دارید که داخل ماشین لباسشویی جای نمی گیرد این همان روش شستن عروسک های بزرگ است) یعنی می توانید عروسک خرس بزرگ خود را به همان روش بشویید.

پوسته عروسک پولیشی زیپ دار

  • ابتدا زیپ عروسک پولیشی را باز کنید و محتوای داخل عروسک را خارج کنید، اگر عروسک شما خزدار است یا می‌خواهید نو و سالم تر بماند حتما آن را داخل کیسه پارچه ای یا توری ماشین لباسشویی بگذارید و به تنهایی داخل ماشین لباسشویی بگذارید.
  • حتما از آب سرد و درجه حرارت درج شده روی تگ عروسک استفاده کنید و مواد شوینده قوی برای شست و شو به کار نبرید.
  • برای خشک شدن از خشک کن استفاده نکنید، می توانید به صورت طبیعی زیر نور مستقیم آفتاب خشک کنید تا ضد عفونی کامل شود (اما اگر پوسته عروسک بافتی حساس دارد، زیر نور مستقیم آفتاب نگذارید) بعد از خشک شدن عروسک محتوای خارج شده از آن را دوباره پر کنید و زیپ آن را ببندید.

تبریک و سپاس از این که به سلامت فرزندتان اهمیت می دهید. ( آرام تویز )


 

شستن عروسک خزدار

عروسک های پرشده انواع مختلفی دارند کاز جمله پشمالو ها که پوسته خزدار دارند و به عنوان عروسک پشمالو، خرس پشمالو و … نامیده می شوند.  خز این عروسک ها  ممکن است در ماشین لباسشویی کنده شوند و موجب خراب آن گردد پس باید قبل از شست و شو به نکات زیر توجه کنید.
 لباسشویی

  1. اگر عروسک شما موزیکال است باید محتوای الکتریکی را از آن خارج کنید.
  2. اگر عروسک شما با فوم یا پشم پر شده است به قسمت شستن عروسک پر شده با فوم یا پشم بروید.
  3. اگر عروسک شما قدیمی، و چسبی باشد به قسمت شستن دستی عروسک مراجعه کنید.
  4. اگر عروسک شما پارگی دارد حتما آن را به صورت مناسب بدوزید.

 

  • حالا عروسک خرس را داخل کیسه پارچه ای بگذارید تا خز های آن داخل ماشین لباسشویی آسیب نبیند.
  • کیسه عروسک را به تنهایی داخل ماشین لباسشویی بگذارید و حتما برای شست و شو از آب سرد استفاده کنید و  به هیچ وجه مواد شوینده قوی نریزید. ( توجه داشته باشید که ماشین لباسشویی ایستاده اصولا پره دار هتند و موجب آسیب رساندن به عروسک می شود پس حتما از کیسه ضخیم تر در این نوع ماشین لباسشویی استفاده کنید.)
  • برای خشک کردن عروسک از خشک کن یا سشوار استفاده نکنید زیرا به بافت و خز ها آن آسیب می رساند. بهترین روش خشک کردن به صورت طبیعی است و البته زمان بر است. اگر عروسک شما پارچه و خز های آسیب پذیری ندارد  شما می توانید از نور خوشید جهت ضد عفونی کامل و سرعت بخشیدن به روند خشک شدن استفاده نمایید.

تبریک و سپاس از این که به سلامت فرزندتان اهمیت می دهید. ( آرام تویز فروشگاه عروسک پولیشی )


 

لکه گیری عروسک پولیشی

در صورتی که روی عروسک لکه چای، قهوه، جوهر و غیره افتاد هر چه سریع تر لکه گیری کنید تا بهتر و اثر بخش تر لکه از بین برود. برای لکه زدایی می توانید از دستمال آشپزخانه و مقداری مایع ظرفشویی استفاده کنید. ( بهتر است از مواد شوینده قوی به کار نبرید).  بعد از پاک کردن لکه از روی عروسک آن را با دستمال مرطوب پاک کنید تا اثری از مایع و کف روی آن نماند. البته می‌توانید بعد از پاک شدن لکه آن را کامل زیر آب شست و شو دهید اما تجه کنید که زمان خشک شدن به صورت طبیعی کمی  طولانی خواهد بود. اصولا عروسک سگ و یا عروسک گربه دارای خز های پشمالو هستند که زود لکه را به خود جذب می کنند و باید با این روش لکه زدایی شود.

شستن و لکه گیری عروسک پولیشی

تبریک و سپاس از این که به سلامت فرزندتان اهمیت می دهید. ( آرام تویز )


 

شستن عروسک پولیشی پر شده با فوم یا پشم

عروسک های پولیشی اصولا با پلی استر پر می شوند اما بعضی از عروسک های ارزان تر از پشم، فوم یا پنبه پر می شوند. توجه داشته باشید که این عروسک ها را نمی توان مستقیم شست و شو دهید و نباید آب به داخل آن ها نفوذ کند چون آب شکل فوم را خراب می کند و همین طور پشم را گلوله گلوله می کند و به دلیل عدم خشک شدن سریع پشم موجب کپک زدن و حساسیت در کودکان می شود. در صورتی که از عروسک های پر  شده با فوم و پشم استفاده می کنید باید یا
لکه گیری سطحی بدون نفوذ آب انجام دهید یا به خشکشویی بدهید تا جدا بشورد و یا باید مراحل زیر را انجام بدهید.
فوم داخل عروسک های پر شده

  • دوخت عروسک را پیدا کنید (اصولا در عروسک های بزرگ دوخت نیز بزرگ تر کوک شده است و به راحتی دیده می شود) و آن را بشکافید.
  • محتوای فوم یا پشم را خارج کنید و به دقت داخل کیسه ای بریزید.
  • پوسته خارجی عروسک را داخل کیسه پارچه ای قرار دهید و داخل ماشین لباسشویی با آب سرد شست و شو دهید.
  • توجه کنید که از مواد شوینده قوی و خشک کن و سشوار برای خشک کردن استفاده نکنید (چون به پارچه عروسک آسیب می رساند)
  • بعد از خشک شدن کامل فوم، و یا پشم  آن را دوباره داخل عروسک بریزید و محل شکافته شده را مجدد کوک بزنید و بدوزید.

 

تبریک و سپاس از این که به سلامت فرزندتان اهمیت می دهید. ( آرام تویز )


 

شست و شوی دستی عروسک پولیشی

عروسک های پولیشی را می توان با دست و بدون ماشین لباسشویی نیز شست همانند زمان های طلایی حمام رفتن یا آب بازی کودک در استخر های بادی. این زمان ها برای شست و شو بسیار مناسب است. توجه داشته باشید که عروسک قسمت های الکتریکی نداشته باشد و از فوم یا پشم پر نشده پاشد.

شستن عروسک پولیشی با دست

اگر عروسک دارای قسمت های الکتریکی است و یا از فوم و پشم پر شده است حتما به قسمت شست و شوی عروسک فوم دار یا پر شده با پشم بروید.

اگر عروسک پارگی دارد حتما آن قسمت را قبل از شست و شو بدوزید تا محتوای پلی استر ارتجاعی آن بیرون نریزد.

در شست و شوی با دست حتما از آب سرد و مقدار بسیار بسیار کمی مایع صابون استفاده کنید تا هم عروسک شما خراب نشود و هم میزان زیادی کف داخل عروسک جمع نشود و تعداد زیادی آبکشی لازم نداشته باشد. در زمان شستن از چنگ زدن یا لگد مال کردن عروسک خودداری کنید.

برای خشک کردن عروسک به هیچ وجه از خشک کن و سشوار استفاده نکنین و به جای آن از حوله و دستمال و … استفاده نمایید. در صورتی که جنس رویه عروسک ظریف و حساس نیست می توانید زیر نور آفتاب بگذارید تا هم خشک شود و هم ضد عفونی گردد.

تبریک و سپاس از این که به سلامت فرزندتان اهمیت می دهید. ( آرام تویز )


 

شستن عروسک موزیکال

شست و شوی عروسک هایی که قطعات الکتریکی دارند همیشه مشکل بوده اما راهکار هایی برای آن وجود دارند که بررسی می کنیم.

روش اول: برداشتن قطعات الکتریکی از داخل عروسک

اگر عروسک موزیکال دارای شیار زیپ دار یا دکمه است به راحتی قطعات الکتریکی خارج کنید و عروسک به راحتی قابل شست و شو  می‌شود و به یکی از روش های شست و شو بشویید. پس از شست و شو و خشک شدن کامل ، قطعات موزیکال و الکتریکی را داخل عروسک قرار دهید.

روش دوم: شست و شوی سطح عروسک

در این روش سطح پارچه عروسک تمیز می شود و مناسب کودکانی است که تند تند عروسک موزیکال را کثیف می کنند یا آن را در دهان خود می برند. در صورت امکان باتری عروسک را جدا کنید (اگر امکانش نیست عیبی ندارد) سپس همانند روش لکه زدایی عمل کنید و مقدار کمی مایع ظرفشویی یا مواد شوینده مرسوم روی دستمال نم دار آشپزخانه بریزید (توجه: مواد شوینده قوی استفاده نکنید چون برای کودک حساسیت نیارد) بر روی عروسک بمالید تا کف مال شود سپس با دستمال مرطوب کف را کامل پاک کنید و در محیط بگذارید تا کامل خشک شود. (می توانید از آفتاب برای خشک کردن و ضد عفونی کردن استفاده کنید)

روش سوم: ضد عفونی کردن

در این روش عروسک شسته نمی شود و اگر لکه دارد باید روش لکه گیری را اجرا کنید و در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید تا با امواج فرابنفش ضد عفونی شود. توجه کنید که آفتاب پشت شیشه فایده ندارد چون امواج فرابنفش خورشید توسط شیشه جذب می شود و خاصیت ضدعفونی کنندگی را ازدست می دهد.

تبریک و سپاس از این که به سلامت فرزندتان اهمیت می دهید. ( آرام تویز )


برای اطلاعات بیشتر و خرید عروسک پولیشی با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول:

آیا عروسک پولیشی را می توان با ماشین لباسشویی شست؟

بله اما قبل از شست و شو حتما نحوه شستن را از اینجا مطالعه کنید زیرا هر عروسک پولیشی بر اساس جنس داخل عروسک و پوسته روی آن متفاوت است.

آیا عروسک پولیشی را در خشک کن لباس بگذاریم؟

خیر، به هیچ وجه زیرا خشک کن موجب آسیب و کهنه شدن عروسک پولیشی یا نمدی می شود. بهترین روش خشک کردن همان روش طبیعی است. اگر بافت عروسک خزدار و ضعیف نیست می توانید از نور آفتاب جهت ضد عفونی و خشک کردن عروسک استفاده نمایید.

هر چند روز به چند روز عروسک پولیشی را بشوریم؟

به صورت میانگین هر 2 ماه یکبار کافی است اما اگر کودک زیر 3 سال دارید بهتر است حداقل ماهی یک بار شست و شو دهید تا عروسک تمیز بماند.

چگونه سطح روی پوسته عروسک پولیشی را تمیز کنیم؟

ابتدا مقدار کمی مایع ظرفشویی روی دستمال آشپزخانه بریزید و آرام روی محل لکه و کثیفی بمالید سپس با دستمال مرطوب کف روی آن را تمیز کنید، اگر تمیز نشد مطابق روش لکه زدایی پیش بروید.

روش شستن خرس شاسخین چیست؟

عروسک خرس شاسخین را نیز همچون سایر عروسک های پولیشی با یکی از 5 طریقه شستن عروسک پولیشی، شست و شو دهید. در صورتی که خرس شما بزرگ است باید یکی از روش های لکه زدایی یا شست و شوی پوسته را استفاده کنید.

نحوه شستن خرس بزرگ عروسکی چیست؟

عروسک خرس بزرگ در ماشین لباسشویی جا نمی شود پس باید یا به روش شستن پوسته عروسک و یا به روش دستی شست و شو گردد. البته اگر خرس شما فقط لکه چای، قهوه و غیره دارد می توانید از روش لکه زدایی نیز استفاده کنید برای ضد عفونی و خشک کردن هم از نور مستقیم خورشید استفاده کنید.

چگونه بدون شستن با آب، عروسک ها را ضد عفونی کنیم؟

اگر عروسک شما غیر قابل شست و شو است می توانید از نور مستقیم آفتاب (پشت شیشه نباشد) استفاده کنید. نور فرابنفش آفتاب یک ضد عفونی کننده قوی است البته به خشکشویی هم برای تمیز شدن و ضد عفونی شدن می توان داد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.